Persondatapolitik​

Hvad er Persondataforordning (GDPR)?

Den 25. maj 2018 træder en ny EU-lov i kraft, som styrker beskyttelse af fysiske personers privatoplysninger.

Hvem er omfattet af Persondataforordningen (GDPR)?

Privatpersoner samt virksomhedskunder, der har private oplysninger i deres virksomhedsoplysninger – det kan f.eks. være en enkeltmandsvirksomhed, som bruger sit navn i virksomhedens navn eller bruger sit private telefonnummer, som virksomhedens telefonnummer osv., er omfattet af Persondataforordningen.

Persondatapolitik

Hos Hansen & Rasmussen Eftf. Ønsker vi, at vores kunder har tillid til os. Når du udleverer personlige oplysninger til os, ved vi, at det er vores ansvar at beskytte dem. Vi har derfor IT-systemer, processer og kontroller, der sikrer, at vi overholder Persondataforordningen og databeskyttelsesloven, og at dine oplysninger bliver behandlet og opbevaret på en måde, der respekterer din ret til dit firma og privatliv.

Hvilke oplysninger indsamler vi?

Hansen & Rasmussen Eftf. Indsamler de oplysninger om dig, som er nødvendige for at administrere firmaoplysninger og personaleoplysninger

Dette kan være oplysninger som navn, adresse, CVR-nr., CPR-nr., e-mail, betalingsoplysninger.

Disse oplysninger indsamles og registreres hos Hansen & Rasmussen Eftf. Vores revisor og lønadministrator, som vi pt. samarbejder med.

Har vi oplysninger om sygdom eller andre personfølsomme oplysninger som er registeret hos os, vil disse oplysninger blive behandlet med særlig varsomhed og naturligvis fortroligt. Disse oplysninger videregives kun til andre, såfremt du har givet samtykke til dette.

Hvor lang tid gemmer vi oplysninger?

Hansen & Rasmussen Eftf. Har pligt til at slette personoplysninger, når de ikke længere er relevante. Det betyder, at vi løbende sletter oplysninger, når vi ikke længere har et sagligt formål, kan blive mødt med et krav eller har en lovmæssig pligt til at opbevare dem. Som udgangspunkt gemmer vi oplysninger i 5 år efter endt sammenarbejde.

Datasikkerhed

Din sikkerhed betyder alt. Derfor har vi truffet både tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at passe på de oplysninger vi modtager. Det betyder, at vi blandt andet har:

  • To-faktor sikkerhed på alle vores login
  • Kryptering af datatransmission og lagring
  • Enforced-TLS (sikker transmission) mellem FPR og vores samarbejdspartnere, som understøtter TLS
  • Virusscannere på servere og klient Pc’er
  • Krypteret back up, som gemmes lokalt og en kopi på ekstern sikret location
  • Stærke regler vedr. kompleksitet af kodeord og opbevaring af disse
  • Procedurer og politikker for behandling og kommunikation af persondata

Makulering af papirer med følsomme oplysninger

Vi har i Hansen & Rasmussens websites m.m. hvilket betyder, vi har indsigt i softwaresikkerheden samt de data der opbevares. Vi bruger i enkelte tilfælde eksterne leverandører til udvikling af den software vi benytter, og har sikret os ved godkendelse af disse firmaers persondatapolitik, er gældende EU-regler

Dine rettigheder

Du kan til enhver tid gøre dine rettigheder gældende - dog med visse lovbestemte undtagelser.

  • Du har ret til indsigt i de oplysninger vi behandler om dig
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine oplysninger, herunder ift. automatiserede individuelle afgørelser
  • Du kan også kræve, at vi korrigerer eller sletter oplysningerne. Vi sletter dog kun dine oplysninger, hvis du ikke længere er ansat hos Hansen & Rasmussen Eftf. Og først når der ikke længere kan rettes krav mod os.
  • Du har ret til at få udleveret de data, som du har givet til os i et maskinlæsbart format
  • Har du afgivet samtykke kan du altid kontakte os for at høre om omfanget, og du kan også til enhver tid tilbagekalde et afgivet samtykke. Vi vil herefter ophøre med at behandle dine oplysninger, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag

Klagemulighed

Hvis du er utilfreds med Hansen & Rasmussen Eftf. Behandling af dine privatoplysninger, kan du klage til os eller til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, Tlf. 33193200, mail dt@datatilsynet.dk, hjemmeside www.datatilsynet.dk.

Kontakt

Hansen & Rasmussen Eftf. Er dataansvarlig og databehandler. Har du spørgsmål, kan du kontakte os på følgende e-mailadresser: michael@hrbro.dk tommy@hrbro.dk

Vi bruger cookies på vores website - Ved at klikke videre på vores website www.hrbro.dk accepterer du vores brug af cookies.

​​

Vi er medlem af Dansk Byggeri:

✓ 40 ÅRS ERFARING

​✓ MEDLEM AF DANSK BYGGERI

​✓ FOKUS PÅ GOD KVALITET

​Hvem er vi

Hansen & Rasmussen's Eftf. Brolæggermester ApS

CVR: 86771012

Kontakt os

Telefon: 22 76 05 70 & 23 61 62 12

E-mail: michael@hrbro.dk