Hvad er Persondataforordning (GDPR)?
Den 25. maj 2018 træder en ny EU-lov i kraft, som styrker beskyttelse af fysiske personers privatoplysninger.
Hvem er omfattet af Persondataforordningen (GDPR)?
Privatpersoner samt virksomhedskunder, der har private oplysninger i deres virksomhedsoplysninger – det kan f.eks. være en enkeltmandsvirksomhed, som bruger sit navn i virksomhedens navn eller bruger sit private telefonnummer, som virksomhedens telefonnummer osv., er omfattet af Persondataforordningen.
Persondatapolitik
Hos Hansen & Rasmussen Eftf. Ønsker vi, at vores kunder har tillid til os. Når du udleverer personlige oplysninger til os, ved vi, at det er vores ansvar at beskytte dem. Vi har derfor IT-systemer, processer og kontroller, der sikrer, at vi overholder Persondataforordningen og databeskyttelsesloven, og at dine oplysninger bliver behandlet og opbevaret på en måde, der respekterer din ret til dit firma og privatliv.
Hvilke oplysninger indsamler vi?
Hansen & Rasmussen Eftf. Indsamler de oplysninger om dig, som er nødvendige for at administrere firmaoplysninger og personaleoplysninger
Dette kan være oplysninger som navn, adresse, CVR-nr., CPR-nr., e-mail, betalingsoplysninger.
Disse oplysninger indsamles og registreres hos Hansen & Rasmussen Eftf. Vores revisor og lønadministrator, som vi pt. samarbejder med.
Har vi oplysninger om sygdom eller andre personfølsomme oplysninger som er registeret hos os, vil disse oplysninger blive behandlet med særlig varsomhed og naturligvis fortroligt. Disse oplysninger videregives kun til andre, såfremt du har givet samtykke til dette.
Hvor lang tid gemmer vi oplysninger?
Hansen & Rasmussen Eftf. Har pligt til at slette personoplysninger, når de ikke længere er relevante. Det betyder, at vi løbende sletter oplysninger, når vi ikke længere har et sagligt formål, kan blive mødt med et krav eller har en lovmæssig pligt til at opbevare dem. Som udgangspunkt gemmer vi oplysninger i 5 år efter endt sammenarbejde.